Haber

2023’ün en ilginç şikayetleri: “Çekirdek paketinden yılan kafası çıktı”, “Fön makinesi yerine tahta göndermişler”

Çözüm platformu Complaintvar, 2023’ün ilk yarısında kendilerine iletilen şikayetleri derleyerek hazırladığı raporun detaylarını paylaştı. Buna göre 6 ayda gelen 247 bin 946 şikayetten öne çıkanlar şöyle: “Tuzlu tohum aldım. Bilinen bir zincir mağaza. Bir yılan kafası çıktı ve biz de afiyetle yedik. Yazıklar olsun.” “1 adet fön sipariş ettim ve arkadaş olmadığım için kargoyu bir arkadaş teslim aldı ve fön yerine odun geldi.” “Hamamböcekleri ölsün de rüyalarıma girmesin lütfen. Bu durumdan çok şikayetçiyim ama elimde değil. Bu hamamböceklerini ve dev saman balyalarını kim hazırlayıp rüyama gönderirse Allah ondan razı olsun.”

2023’ün ilk yarısında şikayetler nisan ayında zirve yaparken, en fazla şikayet sayısı 271 bin 646 şikayetle Salı günü oldu. 12 bin 877 şikayet ile en çok şikayetin yazıldığı tarih 2 Ocak 2023 olurken, saat 14.00’te en çok şikayet yazıldı. Nisan 2022’nin en çok ziyaret edilen ayı olurken, ilk 6 ayda ayda yaklaşık 21,5 milyon kullanıcı Complaintvar’ı ziyaret etti. 231 bin 235 şikayet ile e-ticaret sektörü, 2023 yılının ilk altı ayında en çok şikayet alan sektör oldu.

Yılın ilk yarısında platforma gelen en ilginç şikayetler ise şöyle:

“AŞK biraz emek ve ızdırap değil mi?”

“Sayın internet sağlayıcım öncelikle aylardır dilenişimin meyvesi olarak internet hızımızı 2 MB’tan 4 MB’a çıkardığınız için çok teşekkür ederim. Evet 40 MB ödüyor olabilirim ama 0 ne anlama gelir aramızda Yıllardır bana ödediğiniz haksız faturalar.Duygularımızın karşılıklı olması bir yana bu bana çok pahalıya patladı.İnan bana 40 adım öteye fiberi sokamıyor olman sana olan hislerimi etkilemiyor. benden.Seni hala seviyorum.Evet upload yüzüm KB seviyelerinde sürünüyor.Evden çalıştığım günlerde sorgulama yapmak saatlerimi alabilir.Ama aşk var biraz emek ve emek değil mi biraz kin?”

“TOHUM PAKETİNDEN YILAN KAFASI”

“Bilinen bir zincir mağazadan tuzlu tohum aldım. İçinden yılan başı çıktı afiyetle yedik. Yazıklar olsun. Elimde şikayet etmek için gerekli fotoğraf, resim ve fatura var. Bu ne sorumsuzluktur, onunla oynamak. insan sağlığı? Yazıklar olsun.”

“FON YERİNE BİLET GÖNDERDİLER”

“1 adet fön siparişi verdim ve kişi ben olmadığım için bir arkadaş kargoyu teslim aldı ve fön yerine tahta parçasının arızalı olduğu görüldü.

“BLOK BALIKLARI VE HELAL BALYA YASAKTIR!”

“Hamamböcekleri ölsün ve lütfen rüyalarıma girmesin. Bu duruma çok üzüldüm ama elimde değil. Bu hamamböceklerini ve dev saman balyalarını kim hazırlayıp rüyama gönderiyorsa Allah kahretsin. Hamamböcekleri ve saman balyaları!!!! “Yeter!”

“SİMITSEVER’İN ÜZÜCÜ ŞİKAYESİ”

“Simitten şikayetçiyim. Çok kıymetli canım. O kadar dedim ki… ‘Bak sen fakirin gözbebeğisin. Sen mazlumlara sahip çıkan yiğit bir babasın. zalim mazlumdur, bu senin gençliğine yakışmaz.’ Sonunda fakire sırt çevirdi, zalimin cebini doldurdu.”

“KEK Tılsımı Yaptın mı?”

“İki gün önce aldığım pasta kağıt kesikleri ile çıktı. İçinde arapça yazılar var. Pastaya muska yaptınız mı? Ne yaptınız? Bilinen bir marka olarak karşılaştığım durum üzücü. Bu konuyu istiyorum. hızlı bir şekilde ilgilenilmesi için.”

“HİNDİSTAN’DA YAŞIYORUM SENİN İÇİN”

“Size Hindistan’dan yazıyorum. Çünkü konumum Hindistan’da gibi görünüyor. Sizin sayenizde yurtdışına çıkabildim. YouTube’da Hint kanalları, Hint dizileri… Bir fark vardı ama bu beni endişelendiriyor. Sanırım ben IP ile ilgili bir sorunum var. Birçok uygulamaya erişemiyorum.”

“Tavuklar greve gitti mi?”

“Sevgili zincir market ailesi… Tavuklarınız greve mi gitti? Geçen hafta 29.5 lira olan, bu hafta 32.5 lira olan yumurtalardan yumurtalar mı kesildi? Haftada bir düzenli artış, yumurtlamayacağız’ diye istismar ettiğiniz için teşekkür ederiz.”

“BABAM BURS PARAMI VERMİYOR”

“Burs kartım yanımda değil, babam vermiyor. Bunun için nereye başvurabilirim? Ayrıca bursumdan herhangi bir masraf da almıyorum. Parayı kendisi harcıyor. 7. sınıftan beri burs alıyorum.Şu an 11. sınıftayım ve burs paramın kuruşunu bile alamıyorum.Bu durumu nereye şikayet edeyim?”

EMLAK VE İNŞAAT BÖLÜMÜ EN ÇOK ŞİKAYETİ ÇÖZEN BÖLÜM OLDU

2023 yılının ilk yarısında müşterilerini en çok dinleyen ve memnuniyet oranı en yüksek sektör yüzde 53 analiz oranı ile emlak ve inşaat departmanı oldu. İnternet platformları yüzde 51’lik analiz oranıyla ikinci sırada yer alırken, önceki dönemde bu kategorinin başı çeken anne-bebek ve çocuk branşı iki sıra gerileyerek üçüncü sırada kendine yer buldu. Temizlik, gıda, elektrikli ev ve mutfak aletleri kategorileri müşterilerini en çok memnun eden branşlar oldu.

EN ÇOK ZİYARET E-TİCARET SEKTÖRÜNE

En çok merak edilen segment ise 21 milyon 335 bin 49 ziyaretçi ile e-ticaret segmenti oldu. Finans, 15 milyon 873 bin 820 ziyaretçi ile en çok aranan şube olurken, internet platformları (14 milyon 855 bin 603) üçüncü sırada yer aldı. Platformda en çok aranan kategoriler kamu kurumları, beyaz eşya ve sağlık oldu.

Açıklanan verilere göre EYT aramalarının da etkisiyle yılın ilk yarısında en çok merak edilen kurum 2 milyon 460 bin 771 ziyaretçi ile Sosyal Güvenlik Kurumu (SGK) oldu. Platformun geçtiğimiz günlerde ‘Numara Kime Ait’ adıyla oluşturduğu servisi, 1 milyon 827 bin 160 ziyaretçi ile ikinci sırada yer aldı.

UÇAK ŞİKAYETLERİ YÜZDE 1.415 ORANINDA ARTTI

Hem Türkiye’de hem de dünyada popülaritesi hızla artan Airfryer, yıl içerisinde şikayetlerin artmasıyla dikkat çeken kategorilerin başında yer aldı. Platformdan yapılan açıklamaya göre 2023 yılının ilk altı ayında bu ürüne yönelik şikayetler yüzde 1.415 arttı. Öte yandan bilgisayar bileşenleri ve dahili donanım markalarına yönelik şikayetlerde yüzde 474 artış yaşandı. Beyaz eşya yetkili servis şikayetlerinde yüzde 322 artış oldu.

EN ÇOK ŞİKAYET E-TİCARET’E

231 bin 235 şikayet ile e-ticaret sektörü 2023 yılının ilk altı ayında en çok şikayet alan sektör oldu. E-ticareti 212 bin 677 şikayet ile finans sektörü izledi. İnternet platformları (160 bin 703), iletişim (152 bin 919) ve kargo (138 bin 416) sektörleri ilk altı ayda Türkiye’de en çok şikayet edilen sektörler olarak öne çıktı.

‘KARGOMLA GELMEYİN’ ŞİKAYETLERİ ZİRVEDE

2023 yılının ilk altı ayında en çok şikayet edilen e-ticaret ile ilgili olarak kullanıcıların incelemeyi bekledikleri ilk konu kargonun gecikmesi, kaybolması veya başkasına teslim edilmesi oldu. Hatalı, kusurlu veya yanlış iş göndermek ikinci sırada yer alırken, görseldeki eserin fotoğrafları yanıltıcı ve görseldeki eserden daha düşük kalitede bir iş göndermek ise üçüncü sırada yer aldı. Sitelerin müşteri hizmetlerinin analiz odaklı olmaması ve ürünün ‘stokta yok’ bahanesiyle sipariş verildikten sonra iptal edilerek yüksek fiyattan yeniden satılması öne çıkan diğer şikayetler olarak yansıdı.

EN BEKLENEN DEĞERLENDİRME: GEÇERLİ OLMAYAN SİCİL AFFİ

Finans şubesiyle ilgili en çok şikayet sicil affının uygulanmamasından geldi. Haksız yere kredi notunun düşürülmesi, kredi notunun yanlış hesaplanması, finans kuruluşlarının isimleri kullanılarak yapılan aramalarda kişisel bilgilere ulaşılması ve bu zafiyetin engellenmemesi öne çıkan diğer konulardı. Para transferlerinin uzun sürmesi veya hesaba geçmemesi de analiz bekleyen bir diğer konu olarak yansıdı.

EN BÜYÜK SORUN ‘GİRİŞ YAPAMAM’

İnternet platformlarında en çok analiz bekleyen bahis sitelerindeki giriş ve giriş sorunları ile ilgiliydi. Belirtilen şifreyi kabul etmeyen veya şifreyi sıfırlayan siteler ikinci sırada yer aldı. Bu segmentle ilgili diğer şikayet konuları ise şu şekilde sıralandı: Güvenlik sorusuna gerçek cevap verilmesine rağmen yanıltıcı olması, üyeliklerin dondurulması ve silinmesinde yaşanan mağduriyetler, ücretli üyeliklerde geri dönme sorunları veya üyelik iptallerinde yaşanan mağduriyetler.

EN ÇOK ŞİKAYET İSTANBUL’DAN

Açıklanan verilere göre nüfus ortalamasına göre 2023’ün ilk altı ayında şikayet yoğunluğunun en az olduğu il binde 1,01 ile Hakkari oldu. Hakkari’yi sırasıyla Muş, Adıyaman ve Ağrı izledi. Bin kişiye düşen şikayet sayısına göre İstanbul, 63,4’lük yoğunlukla Türkiye’de en çok şikayet edilen il oldu. İstanbul’un ardından Şikayetvar’a en çok şikayet yazan iller ise şöyle sıralandı: Antalya, Ankara, İzmir ve Bayburt.

– İstanbul

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu